Hej Waze Support, Jag vill framföra ett önskemål om att ni tar bort funktionen som varnar för poliskontroller. Jag tycker att Waze i grund
Hej Waze Support,
Jag vill framföra ett önskemål om att ni tar bort funktionen som varnar för poliskontroller.
Jag tycker att Waze i grunden är en mycket bra trafikapp, framför allt för information om olyckor, köer, vägarbeten, hinder och andra saker som faktiskt hjälper förare att köra säkrare.
Däremot tycker jag att varningar för poliskontroller bör tas bort. Polisens kontroller är en del av trafiksäkerhetsarbetet och syftet med kontrollerna är bland annat att upptäcka fortkörning, alkohol- och drogpåverkade förare samt andra trafikbrott. Att i realtid varna andra förare om var kontrollerna finns kan därför uppfattas som att man hjälper förare att undvika dem.
Jag tycker att Waze borde prioritera information som ökar trafiksäkerheten, snarare än information som kan göra det möjligt att undvika polisens kontroller.
Jag hoppas verkligen att ni tar detta som ett seriöst användarförslag och överväger att ta bort funktionen, åtminstone i de länder där den kan innebära den här typen av problem.
Med vänlig hälsning
Christer