Important! For safety - Add an option to stay away from unsealed roads
I used Waze when driving back home this weekend, for a 400km journey. There were traffic jams all along the main routes. Waze saved me an hour by routing me around the jams, but.....
I had two little kids in a two wheel drive car and Waze took me through roads better suited for four wheel drive vehicles - unsealed, dirt roads with no cellphone reception. The roads got bad until I was too far in and turning around wasn't even an option because it was too narrow.
This is a matter of safety. Some cars cannot handle unsealed dirt roads and it is incredibly important that Waze gives the user an option to stay away from such roads.
-
Brent Eacott commented
The ability to avoid gravel/unsealed roads needs to be added, similar to the ability to avoid toll roads.
-
Barry A. commented
Prevent Waze from directing people using bumpy roads
-
Anonymous commented
O waze é muito útil pra mim q sou motorista Uber. Mas moramos em uma cidade com topografia acidentada. Seria muito bom se o cálculo da rota desse opção por evitar inclinação da via acima de um percentual a escolha do usuário.
-
Anonymous commented
A WAZE directed route takes users on an unimproved, boulder ridden, rutty road that even a truck would cringe at. Last year an elderly couple in a compact car became hopelessly stuck in the mud and had to be pulled out. When asked why they were there they said that WAZE took them that way. Feel free to contact me for further details.
-
Antonio Agostini commented
Buongiorno, visto il crescente numero di moto "tuttoterreno" che si vendono in Europa (ma forse anche nel resto del mondo), non sarebbe una cattiva idea elaborare delle mappe per strade non asfaltate da poter percorrere con le moto (ad esempio come l'Eroica in Toscana), spesso facciamo dei weekend e non è molto facile trovare i percorsi, mentre l'Europa è piena di strade alternative non asfaltate. Grazie
-
Antonio Agostini commented
Buongiorno, visto il crescente numero di moto "tuttoterreno" che si vendono in Europa (ma forse anche nel resto del mondo), non sarebbe una cattiva idea elaborare delle mappe per strade non asfaltate da poter percorrere con le moto (ad esempio come l'Eroica in Toscana), spesso facciamo dei weekend e non è molto facile trovare i percorsi, mentre l'Europa è piena di strade alternative non asfaltate. Grazie
-
Marco Ribeiro commented
Atualmente no Brasil, infelizmente, não temos uma boa infraestrutura em nossas ruas e rodovias. E em muitos casos opto em utilizar trajetos os quais possuem ruas e/ou rodovias com melhor sinalização/asfalto de boa qualidade, ou seja, que não possuem buracos ou qualquer tipo de irregularidade. Seria interessante ao definirmos um trajeto no aplicativo, além de termos o caminho mais rápido, sermos também informados sobre a qualidade da rua que iremos trafegar.
-
Anonymous commented
Did you check "avoid dirt roads"?